Foto MPT

tuning

Korte uitleg van de verschillende stage’s:

STAGE 1:

Stage 1 is voor een beter lopende standaard cilinder.

De Uitlaatpoort word mooi egaal gemaakt en gepolijst.
De spoelpoorten worden bijgewerkt zodat alle bramen en oneffenheden van het gietproces weg zijn en de poorten mooi gelijk zijn aan elkaar.

STAGE 2:

Stage 2 haalt duidelijk meer vermogen uit je cilinder.

Stage 2 CilinderDe uitlaatpoort word net als in stage 1 geheel bewerkt.
Daarnaast word ook de timing en breedte van de uitlaat poort aangepast.
De spoelpoorten worden zo groot mogelijk gemaakt voor een optimale spoeling.
Tevens word de timing van de spoelpoorten aangepast voor een optimaal vermogen.
Voor een cilinder met een uitlaatklep of wals geldt dat deze ook word aangepast naar de maat van de uitlaatpoort.
De zuigers worden bewerkt en voor motoren met meer cilinders worden de zuigers precies even zwaar gemaakt.

STAGE 3:

Stage 3 is om het uiterste vermogen uit de cilinder te halen.

cilinder en carter gaan vloeiend in elkaar over.De bewerking van cilinders en zuigers is gelijk
aan stage 2.
Naast de spoelpoorten en de uitlaat poort word nu ook het carter bewerkt.
Dit houdt in dat de ingangen naar de poorten worden vergroot.
Daarna worden de cilinderpoorten precies op het carter aangepast voor een optimale spoeling en maximale cilindervulling.
De cilinderkop wordt aangepast voor meer compressie en een betere verbranding.

Stage 3 getuned rd 250 LC blok.
stage3 getuned rd 250 LC blok.stage3 getuned rd 250 LC blok.stage3 getuned rd 250 LC blok.stage3 getuned rd 250 LC blok.

Al deze werkzaamheden aan uw motor worden uitgevoerd met professioneel gereedschap.professioneel gereedschap

Je kunt natuurlijk ook zelf aangeven wat je wel veranderen wilt aan je cilinder en wat liever niet!